Paus emellan

Äntligen finns det tid (och ork) för att skriva ett nytt inlägg. Ärligt talat har den här veckan varit jävligt upptagen. Tisdagen, upptagen från 8-19, skola halva dagen, möten resten av dagen. Onsdagen, skola- studiecirkel styrelseträff. Två timmar ledigt däremellan. Styrelseträffen var dock jävligt kul, DaTe:s och KK:s styrelse stack ut och åt på en lokal (dyr) pizzeria. Som tur för oss i DaTe så betalade föreningen vår middag, "representationskostnader". Eftersläpp till Borgen på öl och Rock Band (guitar-hero-followupen), därefter sedan dra en sväng via humanisternas klubblokal "Faust". Jag passade samtidigt på att fira min födelsedag. Ordna fester är för jobbigt så de passade bra att vi råkade ha lite program på gång. Torsdagen - skola o göra uppgifter på kvällen. Fredagen var från början ledigplanerad men slutade dock med att jag fick sitta och vakta ett försäljningsstånd i 1,5h, men i gengäld blev jag inbjuden på sitz samma kväll. En massa olika företagsrepresentanter var inbjudna och ingen sku vara sämre än dom andra, så det blev ett hyfsat antal gratisrundor. Av den anledningen blev inte mycket gjort på lördagen. Idag har jag fått tummen ur arslet och gjort klar det sista av veckans räkneövningar så ääntligen kan man vila.

Nästa vecka är det sitz på gång på onsdagen(där jag är lé chef för första gången). Östra Nylandsbesök planerat till helgen. Kändes som en evighet sen man hade tråkigt på helgerna. Nu är det så tiden inte helt räcker till. Vilket som sen är bättre?

Jag har t.o.m hunnit fara ner till centrum och inhandla en instrumentkabel. Har lekt lite med att spela in från gitarren till datorn, men det finns ett litet brummande som stör mig. Kanske de skulle bli bättre med en förstärkare emellan datorn och gitarren? Har ändå funderat på att köpa en. Gällande inspelandet av låt så är det lugnt just nu med tanke på tidsbristen jag haft på sista tiden. Förslaget jag fick av CJ var faktiskt väldigt trevligt, men jag skulle nästan säga att det krävs en elgitarr för att få det att låta helt bra, en sådan äger jag faktiskt inte ännu. Något att köpa för sommarjobbspengarna kanske? Solon och tonhållbarheten är inte densamma med akustiskt (eller elektrisk-akustiskt). För övrigt så kan det vara lite strul att försöka få ledgitarren och kompet att matcha. Kanske med rätt mjukvara, men har inte hittat nån jag riktigt fallit för ännu. Men hela grejen e i funderingarna iallafall.

På andra sidan fritidsfronten har jag börjat utforska möjligheterna med att göra java-applets till mobilen. Vi har som jag kanske nämnt tidigare, börjat programmera i java. Jag skulle säga att jag fortfarande är på nybörjarstadiet men det är duktigt intressant ändå! Skapade det klassiska hangman-spelet till senaste räkneövningen, om man på något sätt kunde konvertera det till mobilen? Hmm...

Ska försöka uppdatera oftare, om jag får tid och ork.

-Björn

Kommentarer
Postat av: Julia

Ja, jag tror den har försvunnit :P Har annan värk nu, men jag har inte mått dåligt på samma sätt längre. Jag så mycket muffins att jag spricker :P

2009-02-12 @ 17:57:58
URL: http://lulibell.blogg.se/
Postat av: Julia

Tack :)

2009-02-13 @ 16:40:24
URL: http://lulibell.blogg.se/
Postat av: NAD

skriv snart igen!

2009-02-19 @ 21:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0