Sistone

Vad har hänt på sistone? Jaa, det är svårt att veta var jag skall börja.

Varför inte börja där jag slutade senast. Det var sitz förra veckans onsdag där jag fick min första prövning av värdinneskapet. Till min tur så blev det väldans lyckat. Till förrätt blev det köttbullsmörgåsar täckta i ost. Dom blev en storsucce! Huvudrätten, risotton, blev inte så bra som jag tänkte mig. Främst på grund av hur handikappat köket ifråga var. Jag hade planerat koka en risotto med drygt 3kg ris 3kg kyckling 1kg grönsaker och lite annat smått och gott. Det lilla problemet var att vi hade endast 3 kastruller. Jag visste sedan tidigare att det fanns en ordentlig riskastrull som nätt och jämnt fick rum med 3kg ris uppkokt och svällt i 6 liter vatten. Men sedan fanns det ju endast två 3-liters kastruller kvar. Ni vet, sådana som får rum med potatis till typ 4 personer. I dessa skulle jag förvara 3kg kyckling och koka upp 1 kg grönsaker med. Kycklingen kunde pga detta inte dra sig i kycklingbuljongen/fonden som planerat. Lyckligtvis så slutade det lyckligt iallafall med min hemliga ingrediens som fick komplimangerna att flöda. Jag står i köket medan gulnäbbarna serverar, plötsligt hör man ett rop av glad förvånan: BACON!

Ja det slutade bra iallafall =-)

Vidare så hann jag koppla av lite i helgen med ett Östra-Nylands besök. Gud va man koppla av där, mitt ibland skog och åkrar i tystnaden. Speciellt trevligt att kunna spendera tid med farsan på ett moget och socialt sätt (se: vuxna män som super tillsammans). Hursomhelst så hann vi träffa släkten och några andra bekanta. Välbehöligt då vårt "sportlov" är så gott som obefintligt (se: en halv vecka ledigt i mars före en tent).

Den här veckan så är det gasen i botten igen. Som vanligt 3 feta räkneövningar och ett läsförhör i veckan. Sedan styrelseuppgifter som tar tid förstås. Med en minskande deadline så har vi äntligen fått igång byggandet av årets pjäxskuttet-pulka. För er som inte vet vad pjäxskuttet är så är det en tävling som går ut på att diverse 4-manna lag bygger egna pulkor och åker ner i en av stans längre backar. Det brukar vara många åskådare och kreativiteten hos pulkorna är fantastisk. Som exempel så byggde KK en grön formel-1 bil i papiermache, DaTe byggde ett piratskepp. Som vanligt så är projektet hemligt så jag kan inte avslöja vad vi bygger ännu, men jag skall försöka komma ihåg att ta bilder från evenemanget som utspelas nästa tisdag (vi började bygga idag, kort deadline som sagt). Den kommer bli bra.

Som övriga styrelseuppgifter så har jag med lite påtryckningar anmält mig till DaTe:s 10-årsjubileum som går av stapeln nästa veckas lördag. Årsfester är pampiga tillställningar då damer bär fina klänningar och herrar bär frack(idealiskt sett). Nu är det ju förstås så att många(inklusive mig) inte äger en frack. Mörk kostym är då tillåtet, men det finns fortfarande ett antal etikettsregler som måste följas. En klassig tillställning kort sagt. DaTe är förstås en rätt liten förening och 10-år är ju ingenting i förhållande till t.ex. ÅSL som fyllde 76 här nyligen, eller Studentkåren som firar 90 år. Kemistklubben fyllde 85 förra året och dom firade med bal på slottet. Snacka om klass.

Eftersom jag nu har hållit min lilla paus efter 1,5h java-kodande och skrivit mitt lilla inlägg så tänker jag återgå. Med lite tur har jag hela dagen ledigt imorron. Vi får väl se hur det går.

-Bear

Kommentarer
Postat av: CJ

Satan vad du arbetar!! Hur orkar du?

Vi har en motsvarighet till er pulktävling - forsränningen :)

2009-02-20 @ 14:58:12
Postat av: nad

håhhå säger jag. Men kul låter det! =P

2009-02-20 @ 20:08:51
Postat av: Julia

Okej, så fattar jag varför de blev blockerat. Jag skickade ju samma mail två gånger, och skulle skicka det en tredje gång. Men blockeringen är ju kvar, och det var ju i onsdags som jag fick den :(

2009-02-20 @ 20:54:34
URL: http://lulibell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0