Busy busy busy...

Tidstjuvarna har varit framme. Men dock till skolarbetets fördel.

Igår var det lektion mellan 8 och 12. Sluta dagen tidigt tänkte jag. Not. Efter att vi slutat beslöt jag och två kompisar att ta o göra lite fysikäkneövningar till nästa vecka. Det är ju ändå bara 6 uppgifter. Första uppgiften gick på 20 minuter. Sedan fick vi 3 gjorda på 3 och en halv timme! Fy fan vilken tid det tog! Istället för att vara hemma kring 1 som planerat var jag hemma klockan halv sex. Hela dagen gick åt.

En liten incident som hände när jag skulle fara hem från kompisen: Cykeln var borta. Jag minns att jag ställde den lite på sidan av det enda lilla cykelstället som fanns på gården och låste den. När jag kom ut senare stod den inte där längre. Förvåning. Panik. Lugn igen. Har nån brutit upp låset? Kanske varit så fräck att han bara slängde upp den på ett flak och stack iväg? (mindes att nån snattade en julgran på åland med denna metod för x antal år sedan). Det bästa vi kunde göra var att leta. Några minuter senare hittade vi den ungefär 30m bort i ett hörn bredvid ett annat gammalt cykelskrälle. Stor suck av lättnad. Men sen kom förvåningen igen. Nån hade alltså flyttat min låsta cykel 30 m för att få rum med sin egen i det ändamålsenliga cykelstället? Nån som har revirproblem kanske? Nåväl...

Idag har det också vart fullt upp. Lektion mellan 10 och 16, styrelsemöte mellan 17 och 18.45 . Efter att jag lagat mat och ätit upp densamma var klockan 19.40 . Nu får jag ha ledigt. Nästan. Det ligger ännu ett motionspass på mitt inre schema för ikväll. Men tack vare de lediga fredagarna är det sedan helg...

För övrigt gick mötet bra, vi lyckades komma överens om att jag kan gå på ÅSL:s abisitz istället för att stå i köket på DaTe:s funkissitz som skall hållas samma datum och samma tid. Jag får laga/förbereda maten i förväg så blir alla rätt nöjda. Tema för funktionärssitzen blev bestämt till "Red Alert". För er som inte vet det så är det en serie krigsstrategispel som började under 90 talets andra hälft. Sovjet invaderar USA och blablabla. Slutsats: Hög geekfaktor. Underbart underhållande. Till abisitzen var det tydligen ca 30-35 lyceister påväg. Najs. Ca 10-15 fler än förra året. Förra året var det också ett jävla drag...

-Björn

Kommentarer
Postat av: Julia

Tack, tack! :) Jag ska försöka :P

2009-01-15 @ 21:27:54
URL: http://lulibell.blogg.se/
Postat av: nad

Fattar inte riktigt vad människor tänker i dessa fall. E det typ "Fan jag gav en Snickers för den här cykelparkeringen och nu hanågon tagit den av mig. Det är bäst att ajg inte vandaliserar den för det är ju olagligt som fan. Istället bääär jag bort den. Hohhoohho"

Nåja så skulle ja tänka iallafall....

2009-01-18 @ 10:37:20
URL: http://nadjaz.blogg.se/
Postat av: Julia

Haha tack, de ska jag komma ihåg :D

2009-01-18 @ 15:48:54
URL: http://lulibell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0