Kontroll

Äntligen börjar jag få ordning på saker och ting. Ända sedan jag gjorde tidsplaneringen så känner jag hur självdisciplinen strömmar igenom mig. Idag har jag egentligen bara varit på kaffe o kaka på borgen för att fira Kemistklubbens 86:e födelsedag. För övrigt har jag haft ledigt. Trots detta har jag nu sedan jag kommit hem, i ungefär 3 och en halvtimme gjort studiearbete. En fjärdedel av veckans matematikuppgifter gjorda och uppsatsen till fredagen nästan klar. Detta gör ju underverk för att hålla min stressnivå i schack.

Vad som dock börjat skapa stress är de facto att de inspelade föreläsningarna i fysik inte ännu uppenbarat sig. Med tanke på att dom är 2 stycken á 90 minuter styck, så kan det bli problem att få dem inklämda. Sen så tillkommer ju också räkneövningarna som baserar sig på dessa föreläsningar. Dom blir ju oerhört svårare om man inte haft själva föreläsningarna och dom skall lämnas in nästa måndag. Vilket ju innebär att jag senast i helgen måste få dom gjorda. Slutsats, jag borde få föreläsningarna gjorda innan helgen.

Stressigt.

Vad som dock höjer stämningen är abisitzen på fredag. Funkissitzen som jag skulle laga mat för blev uppskjuten så jag kan ta hela fredagen i princip utan stress för den. För övrigt så pratade jag med helsingfors-robin och han skulle försöka ta sig till abisitzen förutsatt att han får lov av ÅSL. Nice.

Nu känner jag mig flitig, har gjort övningar uppsatser och fått in ett blogginlägg. Klockan är inte ens fyra heller! En dag som man fått saker uträttade.

-Björn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0