One down...

Right, en uppgift mindre. En och en halv närmare bestämt. Det är egentligen halvan som får mig att skriva ett inlägg till. Ett gladare inlägg. Se upp för smileyn!!!

            =)

Så där ja, nu har vi ett trevligare inlägg. Saken är den att den "jobbiga" uppgiften jag hade att göra var en uppgift om tidsplanering. Efter att muttrande ha skrivit klart förra inlägget för ungefär en och en halv timme sedan satte jag igång med att kolla upp vilka otrevligheter jag hade framför mig. Det visade sig nämligen att jag missat en deadline den här veckan, som handlade just om att göra en tidsplanering. Så cynisk och sur satte jag igång med att lyssna på de inbandade föreläsningarna i dryga tio minuter samt läste igenom lite material. När det var klart satte jag igång med att fylla i ett tomt tidschema för nästa vecka. Föreläsningar, räkneövningar möten etc.

Färdig med den delen av uppgiften, med det ifyllda schemat framlagt på skärmen, så kan jag inte motstå att bara stirra på det i en minut.

Fy fan vad mycket fritid jag har egentligen!

Var försvinner alla dessa tomma luckor som jag hade i överflöd av? Hur kommer det sig att jag känner mig stressad fastän jag har hela kvällarna och flera timmar på dagarna lediga, möjlighet att göra dessa räkneövningar från helvetet? På tidsschemat var jag väldigt generös och gav ca 3 timmar till varje räkneövning. Det blir ca 30 minuter per uppgift, per övning. Så mycket tid brukar det knappt ens ta. Trots denna generositet med alla övningar så fanns det fortfarande kvar ett överflöd av tomma luckor. Varför klagar jag egentligen? Jag har ju hur mycket tid som helst i världen på mig att göra mina s.k. läxor. Problemet tror jag ligger i min förmåga att skjuta upp saker och ting. Jag tror det är därför jag känner mig så stressad.

Men nu är jag på gott humör! Efter att ha läst om ÅA:s struktur, uppbyggnad samt en (nästan) intressant guide om plagiering, behandling av plagiering samt konsekvenser, lyssnat på virtuella föreläsningar, skrivit en tidsplanering för veckan framöver - trots detta var jag på så gott humör när jag var klar så jag gick och städade toaletten. Okej, det låter väl inte så omväldigande, men det har faktiskt blivit uppskjutet sen före julas. Så nu när man har energi skall den banne mig uttnyttjas! Även om det börjar bli lite sent.

Smiley nummer 2!!!

         ^_^


-Björn

Kommentarer
Postat av: Nadj

jag börjar bli rädd nu för alla dessa leende gubbar som dyker upp!

2009-01-14 @ 17:39:47
URL: http://nadjaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0