Sunshine

Då var årets vinterdepression officiellt över. Från att under större delen av decemerfebruari varit lite sådär nere o att allt bara e jobb och elände så är det nu motsatsen. Mörkret har försvunnit och man vaknar till strålande solsken. Snön har ganska så smält bort och jag hörde t.o.m fågelsång häromdagen. Jag har fortfarande haft läxor och tentläsning större delen av dagarna, men allt verkar som bortblåst när man bara tar en liten cykeltur en stund.

Imorgon nalkas det fysiktent och jag är ganska tveksam över hur den kommer gå. Om jag klarar den kommer det dock vara mitt livs sista teoretiska fysikkurs. Det känns märkligt på sätt och vis, när man börjat med det i högstadiet och gått in djupare och djupare för varje år, in till atomnivå i slutet av gymnasiet. Nu på universitetsnivå så fick man också uppleva hur ytligt allting egentligen var på gymnasienivå. En mäktig känsla. Men snart är det slut. For good.

Vidare så råkar det sig så bra att jag har föreläsningsfri vecka i nästa vecka. Har därför beställt en enkelbiljett till fasta åland. Ska spendera större delen av helgen och nästa åland på fasta åland, sen en sväng via brändö, skriva mattetent i åbo på fredagen, för att sedan fortsätta mot Östra Nyland samma dag. Söndagen(15:e) är det tillbaka till åbo igen. Med sitz som nalkas den 18:e och dartturneringen i linköping den 26-28:e. Kunde inte bli mycket bättre. Som min gode vän Gustav skulle ha sagt:

High on life

-Björn

Kommentarer
Postat av: CJ

Nog för att vintern är en fin årstid, så är det ändå kul att den börjar försvinna nu.

2009-03-14 @ 13:44:01
Postat av: Anonym

Jag är alltid lika charmig!!!

2009-03-25 @ 20:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0