Lite bloggande igen då

Hmpf. Har inte direkt haft lust att blogga på sistone. Kanske de har märkts. Var peppad som fan över att komma tillbaka till åbo och sedan dess så har väl schemat varit mer eller mindre fullt. I vilket fall så har jag inte fått en släng av den vanliga skrivlusten som alltid tog tag i mig lite nu och då under förra året. Men vad gör man.

Överlag har det väl varit mycke festande, räkneövningar och dylikt. Sedan jag äntligen börja få igång fotandet i slutet av förra terminen så har jag försökt komma ihåg att ta bilder från diverse evenemang och sitzar jag varit på. Större delen av september låg dock kameran i glömska så jag har inga egna bilder från våran gulisintagning (svenskar se: nollning) eller andra härjanden vi hållit på med innan studierna kommit igång på riktigt. Förstås så har det ju blivit festande nästan en gång i veckan (fortsätter ännu) sedan vi började, men det är väl bra för sociallivet förstås. Det är ju inte direkt så man träffar mycket nytt folk av att bara gå kurser eller sitta hemma och plugga.

Andra året ett betydligt mer späckat schema än första året, åtminstone känns det så nu när alla repetitionskurser och all "mjukstart" är slut. Pang på med programmering, matematik och kombinationer däremellan. Lite tungt kändes det för några veckor sedan, men nu flyter allting på igen. Speciellt eftersom räkneövningarna denna vecka har varit väldigt lättviktiga samt att vi i DaTe har ordnat sitz tillsammans med franskaföreningen Astérix. Vi har lyckats få 80 personer anmälda varav en 60 procentig majoritet av kvinnor. Det är rätt mycket folk i förhållande till våra vanliga sitzar och det är VÄLDIGT mycket kvinnor i förhållande till våra vanliga sitzar. Eftersom DaTe har ganska jämnt 3% kvinnor i sin förening med flera hundra medlemmar så är det ju rätt så kul.

Under sommaren har jag också gått och skaffat mig en frack. Jag har ännu lite småsaker kvar såsom skjortknappar och dylikt att införskaffa, men själva fracken finns redan i min ägo. Den 24.10:e är det ÖFN (Östra Finlands Nation) som har årsfest vilket blir ett utmärkt tillfälle att prova på denna nya ägodel. Ska försöka ta ett foto av den sedan när jag får den till åbo. Lite kul är det att få äga ett klädesplagg som tillhör överklassen och fina fester medan man själv trängs i en liten etta strax under 20 kvadrat. Nåväl.

Om jag kommer ihåg/ får lust så ska jag försöka skriva ett nytt inlägg om kanske en vecka eller så. Men man ska väl inte lova för mycket...

-Björn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0